Bayram ve hafta sonu tatil günleri yasalarla belirlenmiş olup, bu günlerde çalışılması halinde de ödenecek ücret yine yasa ile belirlenerek çalışanların hakları Anayasa hükmünce yasal koruma alına alınmıştır. Uygulamada ulusal bayram ve genel tatil günleri ve bu günlerde çalışanlara ödenecek ücret konusunda çoğu işyerlerinde yanlış uygulamalar yapıldığı görülmektedir.
GÜNLÜK SÜREYE DİKKAT EDİLMELİ!
Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışmayıp tatil yapan işçiye normal çalışma gününde ödenen ücreti ödeniyor. Dolayısıyla Kurban Bayramı’nda çalışmayan işçiye normal ücreti ödenecek. Ancak tatil yapmayıp, yasal günlük iş süresini aşmayacak şekilde çalışan işçiye, çalışmadan alacağı bir günlük ücretinin yanında, çalıştığı her bir gün için de normal bir günlük ücreti ödenecek. Böylece ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışan işçi; bir günü çalışmadan, bir günü de çalışması karşılığı olmak üzere iki günlük ücret alacak.
Ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışmayıp tatil yapan işçiye normal çalışma gününde ödenen ücreti ödeniyor. Dolayısıyla Kurban Bayramı’nda çalışmayan işçiye normal ücreti ödenecek. Ancak tatil yapmayıp, yasal günlük iş süresini aşmayacak şekilde çalışan işçiye, çalışmadan alacağı bir günlük ücretinin yanında, çalıştığı her bir gün için de normal bir günlük ücreti ödenecek. Böylece ulusal bayram ve genel tatil günlerinde çalışan işçi; bir günü çalışmadan, bir günü de çalışması karşılığı olmak üzere iki günlük ücret alacak.
İKİ KATI ÖDENİR
Örneğin; günlük ücreti 200 lira olan ve haftanın 5 işgünü (günlük 9 saat) çalışan biri, Kurban Bayramı’nın son günü yasal çalışma süresi olan 9 saat çalışmışsa, bu kişiye çalışmadan bir günlük, çalışması karşılığında bir günlük olmak üzere toplam iki günlük ücret tutarı olan 400 lira ödenecektir (200 TL x 2). İş sözleşmesi ve toplu sözleşmede farklı hükümler varsa (örneğin günlük ücretin 2 katı gibi) ödenecek tutar daha da artabiliyor.
Örneğin; günlük ücreti 200 lira olan ve haftanın 5 işgünü (günlük 9 saat) çalışan biri, Kurban Bayramı’nın son günü yasal çalışma süresi olan 9 saat çalışmışsa, bu kişiye çalışmadan bir günlük, çalışması karşılığında bir günlük olmak üzere toplam iki günlük ücret tutarı olan 400 lira ödenecektir (200 TL x 2). İş sözleşmesi ve toplu sözleşmede farklı hükümler varsa (örneğin günlük ücretin 2 katı gibi) ödenecek tutar daha da artabiliyor.
Yorumlar
Sırala:
Canlı
Bu yorumu Spam olarak bildirdiniz. Talebiniz değerlendiriliyor.